Diada del Pensament 2013

Un any més ha arribat el mes de Febrer i cap a finals de mes sempre ens trobem el dia 22 de Febrer, dia en que els milions d’escoltes que ens trobem repartits per tot el món celebrem el naixement del nostre fundador Robert Baden Powell.

Aquest any la Diada del Pensament l\’hem pogut celebrar els dies 23 i 24 de Febrer i la destinació que vam escollir va ser l’ermita de Sant Mer, un lloc emblemàtic per l’escoltisme de la Demarcació de Girona amb una ubicació immillorable.

Tot i que aquest cap de setmana estava pronosticat com el més fred de tot l’hivern els membres de l’agrupament vam ser forts i valents i tal i com diu la llei escolta “afrontem les dificultats sense por” vam tirar endavant la diada amb la presencia de dos personatges il·lustres, els quals van ser els convidats més oportuns de la diada.

Durant el cap de setmana vam contar amb la presencia de Lord Robert Baden Powell (fundador del l’escoltisme) i de l’Agnès Baden Powell (fundadora del guiatge) que ens van venir a visitar des del passat. Per mala sort durant el viatge van perdre la memòria i no recordaven res sobre la seva vida. Per sort els nois i noies de l’agrupament van anar realitzant un seguit de proves per aconseguir fragments de les seves vides però el problema era que no tots eren veritat i van haver de recórrer al sentit comú i a les seves neurones per detectar els errors i aconseguir reconstruir les vides dels dos personatges.

A més a més durant la tarda de dissabte els Llops i Daines van aprendre com fer una motxilla i que és el més important que hi hem de posar en funció el que anem a fer: una ruta, campament estàtic… Els Ràngers i les Noies Guies durant la tarda van aprendre molts jocs nous als quals no havien jugat mai i que els va permetre divertir-se d’allò més. Finalment els Pioners i Caravel·les van estar debatent si era positiu o negatiu repartir menjar als més necessitats.

Per tal de recuperar l’escalfor i l’energia vam sopar un bon plat de sopa calenta a la vora del foc. Un cop sopats vam jugar a guerra de foulards, però no us espanteu que ningú va prendre mal ja que es tractava d’aconseguir agafar el foulard que penjava com una cua a cadascun dels participants. Abans d’anar a dormir vam realitzar el bona nit per unitats: els llops i les daines van aprendre la cançó de Bona Nit, els ràngers i noies guies van simular que estaven a un bot salvavides i un d’ells s’havia de sacrificar per la resta i els pioners i caravel·les van reflexionar sobre l’egoisme i l’exclusió social.

La nit va ser llarga i freda però vam aguantar totes les dificultats i de bon matí ens vam aixecar i vam realitzar el pistoler dels animals per tal d’acabar de despertar-nos, hauríeu d’haver vist com fèiem l’elefant, el búfal i l’àliga. Un cop ben desperts vam realitzar un marc de fotos de record de la diada del pensament amb una imatge d’en Baden Powell.

Ja per acabar la diada van arribar els pares i mares de l’agrupament i vam realitzar la celebració explicant-los tot el que havíem fet i vam realitzar el dinar de germanor i l’hora dels adéus.

A continuació us deixem les imatges per tal que veieu tot el que vam fer i l’explicació del taller per si us animeu a realitzar-lo a casa vostra.

Post Author: lesgavarres

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *