2015 – 2016

14 de febrer 2016

23 de desembre 2015

Amb el trimestre acabat i els treballs de recerca a sobre, el 23 de desembre el trucs vam decidir desconnectar del món quotidià i trobar-nos en un petit poblet del Pirineu que ens faria començar les vacances de Nadal amb la il·lusió de l’esperit escolta a flor de pell.

Així doncs quan els carrers de la seu ja eren conquerits per la foscor de les 19.00 del vespre, vam engegar motors i ven sacsejats pels rocs i clots dels camins que ens estaven portant a Estana, a les 20.00 ja trepitjàvem aquelles terres. Unes terres que no teníem molt clar si eren andorranes, franceses o catalanes, ni nosaltres ni tampoc l’amo de la casa que ens va acompanyar durant els àpats.

El primer d’aquests va ser el sopar. Abans de menjar-nos la pizzeta de l’Agnès i les croquetes de la Núria però, vam decidir fer la revisió més esperada del Marçal, les dessuadores. Entre altres coses a comentar i les bromes insuportables dels tres trucots, la gana ens estava consumint per dins. Ens vam posar a endrapar, i quan ja estàvem ben tips les animadores ens van proposar un joc/dinàmica de mímica. Cap dels dos grups que vam fer  va sortir guanyador, era matemàticament impossible d’esbrinar, si un grup no endevinava el que estava fent l’altre, tant podia ser per la mala mímica d’uns, o bé per la falta de concentració dels altres ;).

Allà però no es va acabar la nit. Amb unes instruccions a les mans, cada un de nosaltres vam buscar un raconet del poble que ens semblés acollidor i seguint el que ens havien escrit amb molt d’amor les cheerleders, vam estar pensant en petites coses de la nostra vida. Sense pressió d’haver-ho d’explicar, allò es va quedar entre cada un de nosaltres i aquell petit espai del poble amb el qual havies decidit compartir l’experiència.

Durant la nit van fluir més les paraules que els somnis, però orgullosos de les nostres reflexions mentre les animadores compartien l’inconscient amb el coixí, l’endemà estàvem frescos com unes roses per començar el dia amb un Bon dia que no es solucionaria fins al cap d’unes hores. Vam escriure en un paper aquella acció que ens agradaria rebre d’una altra persona i durant el matí havíem d’executar-la al company que t’hagués tocat a l’agafar un dels paperets .

Amb la panxa plena vam iniciar un debat sobre els emigrants i els refugiats que va desembocar a la següent i última dinàmica de la sortida, un joc de rol. Cada persona tenia un rol diferent i havíem d’interactuar entre nosaltres per aconseguir el nostre objectiu. Hi havia refugiats, poderosos francesos, agències de viatges il·legals… cadascú amb el seu objectiu va entendre perfectament la situació que avui en dia hi ha en diferents llocs del món.

Per acabar abans de tornar a les nostres llars, vam introduir el tema del projecte. Vam parlar de l’àmbit que ens agradaria tractar i com el volíem enfocar. Deixant totes les portes obertes, vam plantejar diferents possibles activitats per dur a terme al llarg del curs però el rum rum del cotxe del Miquel, el pare de l’Agnès, ens va fer plegar.

Amb les ganes de tornar a passar una experiència d’aquest tipus vam marxar tots amb el cor commogut, no ens sobrava la sensació d’estar SEMRE A PUNT!

12 de desembre 2015

Aquest matí de dissabte els Trucs hem anat d’excursió a l’impressionant Roca del Corb, a Peramola !! Tot i el fred matiner, el sol ens ha acompanyat en tot moment i hem pogut gaudir d’unes vistes úniques durant tot el camí.

Enfilant el recorregut des de Can Boix, hem parat a esmorzar vora l’ermita de Sant Salvador del Corb. Hem seguit vorejant la roca del corb fins creuar el coll de Mu i continuar la caminada per l’altra banda del barranc. Allà hem pogut jugar amb l’eco, descobrir racons i fer l’activitat que havien preparat les super animadores. Fin

alment hem baixat fins el naixement de la font Viva on hem dinat, i amb la panxa plena hem reprès el camí fins Can Boix per acabar l’excursió de la millor manera.

28 de novembre

Revisem!

El cau d’ahir va estar encarat a revisar algunes de les activitats que hem fet durant aquests primers mesos de CAU. Vam fer revisions dinàmiques on tothom va poder dir-hi la seva tot creant un bon caliu. I és que cal fer bones revisions per saber com hem de continuar fent la feina a partir d’ara.
Ep! Però no tan sols vam dedicar-nos a revisar, sinó que també vam tenir temps per fer algun joc i començar a pensar com ens agradaria encarar el nostre projecte.

Sempre a punt!

8 de novembre 2015
Descobrim el cooperativisme i l’associacionisme!

El cap de setmana del 7 i 8 de novembre els Trucs van fer un raid per Barcelona, basat en la fase de descoberta del projecte.

Es van endinsar en conèixer cooperatives i associacions amb dimensió transformadora i col·lectiva. Les descobertes que van fer van ser a:

Alencoop, Bicicoop, La Directa, PAH Barcelona, Boca Ràdio i Can Masdeu

Un ventall molt ampli per poder-se enriquir el màxim d’aquelles persones que veuen el món des d’una altra perspectiva, des d’uns altres ulls.

Sens dubte, un cap de setmana que els ha marcat!