La Diada del Pensament 2020 a l’AEiG Sant Nicolau

Com ja és tradició, cada 22 de febrer anem d’excursió tot l’agrupament amb el motiu de la Diada del Pensament a Sant Miquel de Cladells. Allà, Robert Baden-Powell i Olave Saint Claire van aprofitar per visitar-nos des de l’any 1937. No es creien que ja fossim al segle XXI, i menys a l’any 2020. Llavors van pensar que erem uns super escoltes i unes super guies, però van descobrir que no sabiem fer les coses bàsiques. Així que ens van retirar els foulards fins que no comprovéssin que havíem après a ser escoltes i guies de veritat.

Tot seguit, ens vam posar en marxa per aprendre diverses activitats pròpies de l’escoltisme i del guiatge, com saber fer nusos, llegir mapes, fer un jaç, passar-ho bé fent danses tradicionals, superar una pista americana, conèixer els reclams de xiulet, introduir-nos en el PAS (ja sabeu de què parlem 😉 ) i a saber plantar una canadenca. La base de tot escolta i guia.

Després de dinar, cada branca va fer activitats per separat sobre diversos temes de l’escoltisme que volien treballar. Castors i Llúdrigues va aprendre la Llei Escolta, un conjunt de valors i principis que ens identifiquen com escoltes i guies. A més, van reflexionar sobre situacions problemàtiques en les quals ens podem trobar i saber com solucionar-les.

Llops i Daines van aprofundir en la història de l’escoltisme, repassant tots els esdeveniments importants des dels inicis de l’escoltisme. Des del primer campament escolta a l’Illa de Brownsea fins els nostres dies. Mentrestant, Ràngers i Noies Guia van treballar sobre què és la Promesa, un pas important per tot escolta i guia. Finalment, van fer una prova de com seria fer una promesa.

Pioners i Caravel·les van treballar la Pedagogia del Projecte. I sobretot, aprendre a distinguir les característiques d’un projecte i de la importancia de fer servei. La branca més gran, TRUC van fer activitats enfocades a entendre les tasques i responsabilitats d’un consell de caps. Primer van fer una activitat sobre les qualitats i característiques que creguessin necessàries en cap. Després van viure com és un Consell de caps i a debatre sobre possibles temes de l’ordre del dia d’un consell.

A la nit, Robret Baden-Powell i Olave Saint Claire van tornar a visitar-nos per veure si havíem après el que vertaderament era ser escolta i guia, i van sorprendre del que haviem treballat en una tarda. Després vam donar pas a la vetllada, amb música i companyia.

Així doncs, el diumenge vam recuperar els nostres foulards! Bona feina! El diumenge només calia aixecar-se, fer les motxilles i netejar la casa i els espais del voltant. Després tenir diversos espais per esbargir-nos. Quan van arribar les famílies vam compartir un dinar en gran rotllana i ens vam acomiadar. Fins l’any que ve!

A continuació us deixem algunes fotos del cap de setmana 🙂

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *