Un Nadal a Mas Gorgoll

Tenim una bona notícia: el Canal Z no ha aconseguit unificar els canals de comunicació! Tot gràcies a l’ajuda d’infants, joves i caps del nostre agrupament. Hem sortit il·leses de la missió de l’excursió de Nadal, però ens emportem moltes reflexions i moments únics!
Vam arribar a la casa de Mas Gorgoll, a Palamós, el matí de dijous 27 de desembre. Després del viatge en autocar, infants i joves van fer conjuntament uns jocs cooperatius.
Tot seguit, els Homes de Negre es van adreçar a les branques per rebre-les en aquesta trobada tan extraordinària. Unes jornades per acollir el nou canal Z, que vol agrupar totes les sèries i pel·lícules en un de sol. Vam rebre la visita de nous personatges com en Freddie Mercury i en Milhouse. També va tornar els Homes de Negre, aquest cop per fer passar pel túnel de la unificació als primers personatges, entre ells també en Phineas, el Ferb i en John CenaA la tarda, cada unitat va començar a treballar en les seves activitats.
Castors i Llúdrigues viatgen al passat
Castors i Llúdrigues va començar treballant les lleis escoltes, i per això es van traslladar a l’illa de Brownsea, on es va formar el primer campament escolta del món.
A més, la branca més joveneta va participar en una gimcana de gran supervivència, on van poder retornar els ous als dinosaures. I van poder crear el nostre propi dinosaure de plastilina! I el tercer dia, el dia de la ruta, Llúdrigues i Castors van visitar el poblat iber.

Llops i Dines amb la codeucació
La branca de Daines i Llops van començar l’excursió experimentant amb jocs de taula, però a un altre nivell, amb un Jungle Speed gegant. Durant aquests dies també van estar treballant el respecte i l’escola activa amb un seguit de dinàmiques.

Llops i Daines també han estat treballant amb els estereotips de gènere. Van poder veure que segons el sexe de les persones els podem arribar atribuir unes característiques determinades. Però en realitat, cadascú és lliure de triar la seva vida, i no ha d’estar determinada pel nostre sexe.
Pel que fa a la ruta del tercer dia, Daines i Llops van visitar dues platges de Palamós, la Cala de la fosca i la Cala del Vedell. Fins i tot el temps les va deixar mullar-se els peus al mar.

Ràngers i Noies Guia comencen a organitzar-se
Ràngers i Noies Guia han estat treballant a fer i gestionar activitats. Per una banda, van elaborar una activitat per la branca de Llops i Daines, amb qui van compartir una tarda de la sortida.
Per altra banda, amb el motiu del dia de les innocentades, el dia 28 de desembre, van preparar bromes per les altres branques. Pel que fa al dia de ruta, Noies Guia i Ràngers van fer un itinerari per la platja de Palamós.
Pioners i Caravel·les reflexionen sobre la societat
La branca de joves Caravel·les i Pioners va iniciar l’excursió parant atenció als rols que tenen elles mateixes dins la branca, juntament amb la visita dels personatges ciència-ficció Rick i Morty.
La branca va continuar fent una tasca d’anàlisi, aquest cop sobre les diferències socials i de privilegis, a partir de l’exemple de la sèrie Élite. Tot això sense perdre l’esperit de l’aventura. Caravel·les i Pioners van fer una ruta el tercer dia, amb una premissa: retornar heroicament l’anell a les terres de Mordor.

I arriba l’hora dels adéus…
L’última nit estava reservada per la vetllada on vam fer una activitat conjunta amb tot l’agrupament. Vam fer una competició de bandes de ball, però aviat ens vam adonar que el millor era ballar totes juntes.

Finalment, vam descobrir que el Canal Z ens va enganyar, perquè el projecte d’unificació de canals pretenia que tot personatge fos igual, i això és molt avorrit. Vam veure que és millor ser com nosaltres mateixes ens sentim. Diverses i úniques! Sort que vam poder parar la unificació a temps, hauria estat una autèntica catàstrofe.

I ens vam acomiadar del 2018 tan bé com sempre. L’any vinent qui sap si tindrem una altra missió!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *