Campaments d’Estiu 2012!

La setmana del 6, 7, 8, 9 i 10 d’agost els Ràngers i Noies Guies vam fer els Campaments d’Estiu tan esperats. Primerament, ens vam trobar al Camp de Futbol Vell, on algunes de les famílies ens van portar fins a Flaçà. Un cop allà, vam agafar un tren que ens portava fins a Portbou, el punt de partida de la nostra ruta. Allà vam esmorzar per tal d’agafar energies per la caminada que teníem per endavant. Llavors, vam agafar el GR – 92, el Sender Mediterrani que ens portaria fins a Llançà, el lloc on passariem la primera nit. Després d’una bona caminada, acompanyada d’unes vistes impressionants, vam arribar al poble i ens vam dirigir al càmping per descarregar les motxilles. Val a dir que tan bon punt les motxilles van ser a terra i després d’haver berenat com coets, els nens i nenes van anar corrents a la piscina a remullar-se i a descansar.

Un cop estavem ben frescos, vam engegar el projecte d’estiu dels campaments, que consisteix en la realització de descobertes pels diferents pobles de la nostra ruta. Els nens i nenes estaven dividits en 4 grups i cada grup havia de tractar un tema durant cada dia, que eren: gastronomia, cultura, medi ambient i turisme. I així rotatòriament fins que tots els grups realitzin tots els àmbits durant la ruta.

Finalment, després de la descoberta per Llançà, vam tornar al càmping a sopar (uns cigrons amb frankfurt boníssims!), vam fer la reflexió de bona nit i a dormir s’ha dit! Però no vam dormir amb tendes, no, vam fer vivac, perquè som uns valents!

El dia 7, poc després de que hagués sortit el sol ens vam despertar, vam esmorzar, vam recollir i quan vam haver acabat, vam carregar-nos les motxilles a l’esquena i a caminar! Ho vam fer tan bé i amb tant bon ritme que a l’hora de dinar ja érem a Port de la Selva! Aleshores vam dinar els nostres entrepans i, un cop vam acabar, els nens i nenes van fer la descoberta corresponent al poble. Cap a les 6h de la tarda vam agafar una sarfa que ens va dur fins a Cadaqués, on ens vam instal·lar a la Parròquia de Santa Maria. Després vam anar a la platja a fer tallers varis i, cap al vespre, vam anar a sopar. Com que estavem molt cansats van anar a dormir ben aviat per recuperar forces.

El matí següent ens vam llevar amb la alegria de saber que aquell dia no caminavem. Vam passar un molt bon matí a la platja prenent el sol i banyant-nos tranquil·lament. Cap al migdia vam dinar un bon arròs i al acabar tots els grups van fer la descoberta de Cadaqués amb molta il·lusió. Cap a la nit vam cantar cançons escoltes a la platja, acompanyats de la guitarra d’una cap. Cal remarcar que ho fèiem tan bé que teníem públic que ens feia fotos, videos i fins i tot ens aplaudien!

El dia 9, de bon matí, ens vam despertar amb les cares llargues perquè sabiem que aquell dia ens tocava caminar des de Cadaqués fins a Roses, i el tram comportava unes 8 hores de camí, sota un sol ardent que ens faria passar molta calor. Vam arreplegar les coses a desganes i ens vam dirigir a contracor a la platja, on suposadament estava el GR-92. Vam començar a caminar cap allà quan, de sobte, els caps els vam donar la sorpresa de que NO caminariem, sino que aniriem amb VAIXELL fins a Roses!!! Els nens i nenes van cridar d’emoció, van saltar i van aplaudir. Cap d’ells/es s’esperava aquell fet, ja que durant el campament els hi havíem dit que res de vaixells. Així doncs, va ser una gran notícia!

Vam pujar al vaixell que ens va dur fins al Port de Roses. Durant tot el viatge vam poder descansar, contemplar el gran paisatge mediterrani i gaudir del trajecte. Un cop vam arribar a Roses (punt final de la ruta) vam dinar davant l’Església de Santa Maria i després vam instalar-nos a la Parròquia, el lloc on vam allotjar-nos durant l’última nit dels campaments. Després vam anar a la platja a refrescar-nos i a berenar. Finalment, els nens i nenes van realitzar l’última descoberta a Roses, quan vam acabar, els grups van començar a preparar les exposicions del seguit de descobertes que haviem fet durant el campament i que havien d’exposar els resultats i conclusions davant dels altres.

Com que era l’última nit, vam fer un sopar especial: la noche mejicana!!! Vam menjar burritos, nachos amb salsa de formatge i picant i de postres plàtan! Per fer baixar el menjar abans d’anar a dormir vam anar a la platja a jugar al  “Tot s’hi val” com déu mana. El que va ser sorprenent va ser que tots els caps i gairebé tots els nens i nenes vam acabar a l’aigua amb roba! Després de contemplar la nit estrellada a l’aigua i a la sorra, vam eixugar-nos i vam anar cap a la Parròquia, on vam revisar conjuntament els campaments i, finalment, vam anar a dormir tranquilament (tot i que a mitjanit, els caps els vam pintar una miqueeeta!).

El dia següent ens vam llevar de bon matí, vam esmorzar, ho vam recollir tot  i vam fer les exposicions de les descobertes. Un cop vam acabar, ens vam dirigir cap a les muralles del poble, on ens van venir a buscar algunes famílies i ens van portar fins al Camp de Futboll Vell, on vam quedar tots junts i on també vam finalitzar els campaments d’estiu.

En definitiva, van ser cinc dies molt intensos i divertits!!

Ràngers i Noies Guies.

Post Author: lesgavarres

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *