Sortida del PAS 2017

El passat dissabte 28 i diumenge 29 d’octubre, tot l’Agrupament vam marxar cap a Saifores per tal de dur-hi a terme la sortida del PAS.

Aquest any fórem més de 80 persones entre infants, joves i caps; i amb totes les branques presents.
Dissabte al matí vam agafar l’autobús a La Canonja per anar directament cap a Saifores.
Un cop a lloc, vam esmorzar al pati de la casa de colònies de Cal Mata i, tot seguit, vam instal·lar-nos a la casa. Més tard, hi va haver la presentació de l’eix on, la Mare Natura va aparèixer molt preocupada, ja que havia perdut l’Espurna de la Vida. De cop hi volta, van aparèixer quatre tribus, cadascuna representant un dels elements: l’aigua, la terra, el foc i el vent. Cadascuna de les tribus es creia la millor i estaven completament segures que seria la seva tribu la que aconseguiria trobar l’Espurna de la Vida. Els infants i joves es van repartir entre les tribus i van crear el seu crit de guerra.
Abans de dinar vam tenir temps per realitzar un petit espai de branca on, cada una d’aquestes, es va separar per treballar amb els seus companys i companyes.

Després de dinar, van tornar els membres de les tribus dient que era l’hora de trobar el seu element així que ens vam posar les motxilles a l’esquena i vam anar de ruta! Va ser una ruta diferent, on la primera part es va realitzar per tribus i on es sortia del punt inicial amb intervals de 5 minuts. Durant aquesta primera part les tribus van trobar el seu tòtem. En un punt mig ens vam trobar totes les tribus i va ser l’hora de realitzar diferents danses conjuntes. Després vam berenar i vam continuar la ruta tots i totes plegades. Quan vam arribar a la casa vam ficar els tòtems en un altar per a la nit fer l’encanteri final per tal d’aconseguir l’Espurna. Tot seguit, hi va haver un espai de branca per preparar la celebració, la qual anava sobre la quantitat de gent que hi ha al moviment Escolta i Guia acompanyada d’una reflexió sobre què ens aporta el Cau a la nostra vida i al nostre dia a dia.

Després de sopar, va arribar el moment de la vetllada on vam jugar tots plegats a la cuca de llum!
Tot seguit de la vetllada va arribar el moment de fer l’encanteri per aconseguir el més esperat: l’Espurna de la Vida. Ho vam intentar per separat i no va funcionar. Llavors se’ns va ocórrer ajuntar-nos totes les tribus i cridar tots junts “Elements!”.
De sobte va sortir foc fent molta llum i, de fons es van sentir una sèrie de sorolls semblant a petards i, al tornar-nos a girar, l’Espurna de la Vida havia aparegut!

Diumenge al matí van arribar les famílies i, amb ells i elles vam realitzar la celebració, on es va mostrar el que cada branca havia treballat i on es va donar la benvinguda als nous i noves a l’agrupament. A més, vam fer jocs conjunts per tal de fer més coneixença amb les famílies. Finalment, vam dinar, com cada any, tots plegats.

Va ser un gran PAS i, de ben segur, que per recordar!